Missie / visie

Onze Missie

Wij bereiden kinderen voor op een actieve deelname aan de maatschappij. Dit doen wij door ze kennis en vaardigheden aan te leren. Dit stelt ze in staat vol vertrouwen, als zelfstandige, sociale burger te kunnen functioneren in een steeds dynamischere wereld.

Onze Visie op onderwijs

Wij zien onze school als een gemeenschap waar iedere betrokkene onderdeel van is. Op de Epemaskoalle hebben we een aandacht voor elkaar en werken we vanuit relatie, vertrouwen en veiligheid met plezier aan goed onderwijs. Sociaal en cognitief leren gaan hand in hand en zijn voor ons onlosmakelijk met elkaar verbonden. Wij vinden het belangrijk dat kinderen voldoende kennis en vaardigheden meekrijgen om zich voor te bereiden op de maatschappij van nu. Hierbij leren wij kinderen zelfstandig te worden en geleidelijk aan verantwoordelijk te nemen voor hun eigen leerproces. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat kinderen leren samenwerken, elkaars kwaliteiten te zien en te benutten. Vanuit de relatie en betrokkenheid met het dorp verrijken wij ons onderwijs.

Kernwaarden

In 2023/2024 hebben wij als team met elkaar opnieuw richting bepaald. Wat vinden wij belangrijk m.b.t. het onderwijs dat wij geven op de Epemaskoalle. Hiervoor hebben we kernwaarden geformuleerd die zichtbaar zijn in onze dagelijkse praktijk..

• Vertrouwen
  • Veiligheid